Traductor

dimarts, 8 de febrer del 2011

183 anys de Julio Verne


Avui a l'entrar al google m'he trobat una tipografia de les lletres que recorden a una especie de submarí. Clicant informaven que avui fa 183 anys que va neixer Julio Verne ( i sembla que va ser ahir! ).
He tingut la oportunitat, com molta gent, de llegir alguns llibres i la veritat es que era una persona molt avançada al seu temps, un geni.
Molts dels seus llibres han estat passats a la gran pantalla o a series de televisió ( qui no recorda els dibuixos de la vuelta al mundo en 80 dias?) amb mes o menys encert ( veure el Viaje al centro de la Tierra de Brendan Fraser es per voler agafar un ganivet i treur'es els ulls de les còrneas).
Si faig una repasada els llibres crec que els millors son els primers que va escriure: Cinco semanas en globo, Viaje al centro de la Tierra, 20.000 leguas de viaje submarino, los hijos del capitán Grant... He destacat en la ilustració la película de 20.000 leguas. Recordo que la vaig veure de petit i em va encantar. No se quina sensació tindria veient-la ara, pero em va quedar molt bon record.
El que m'ha sorprés molt del que he estat curiosejant es que diuen que Julio Verne amb les seves noveles va participar en invents que serien posteriors. Ojo amb el que es diu:
Armas de destrucción masiva (Ante la bandera, Los quinientos millones de la begún)
Helicóptero (Robur el Conquistador)
Naves espaciales (De la Tierra a la Luna)
Grandes Trasatlánticos (Una ciudad flotante)
Internet (París en el siglo XX,Una ciudad flotante)
Submarino (20000 leguas de viaje submarino)
Ascensor (La isla misteriosa)

Home, que Julio Verne sigui un dels precusors de, per exemple, internet em sembla una mica fort. Si hi ha que reconeixer que era un geni de la fantasia, de la ficció, tot i que ell volia que s'el reconegués com a Literatura Ciéntifica i potser va obrir portes que posteriorment van desencadenar a aquests descobriments.

També m'ha semblat curiós que va escriure el seu primer llibre als 35 anys... bé, jo tinc 31 casi 32, potser serà hora d'espavilar-me...

1 comentari:

  1. Mira tu que no en tenia ni idea de la teva passió pel Julio Verne. I jo fen-te llegir l'Informe de Judea.

    ResponElimina