Traductor

dilluns, 14 de febrer del 2011

L'accident aeri més tràgic del món

La setmana pasada vaig estar en un curs de formació. De tan en tan, la meva empresa m'ofereix la possibilitat de fer diversos cursos i com la sabiduria no ocupa lugar, sempre que m'ho ofereixen dic que si.
Aquesta vegada es tractava d'un curs de l'Inese (Instituto de estudios superiores financieros seguros) sobre els analisis de riscos i la tramitació de sinistres de Responsabilitat civil. Va haver-hi tres ponents en aquests tres dies i tots ho van fer prou bé, pero a mi em va impresionar de veritat un advocat que en primer terme el seu nom no em deia res, pero es tota una institució : Gonzalo Iturmendi. Ja veient com va portat la classe, les referències, als articles que citava ja podia veure que no estava davant d'un ponent normal.
Lógicament, la gran majoria de gent no sabria qui és pero ell ens va explicar d'una manera molt didàctica un cas que va portar com a advocat que es d'una importancia enorme, l'accident aeri de los Rodeos.
Per resumir, es tracte d'un accident ocorregut a Tenerife el 27 de març (aquesta data em sona...XD) del 1977 on en la pista de l'aeroport van xocar dos avions causant la mort de més de 600 persones (encara avui un record mundial tristament). Aquest advocat va ser l'encarregat de defensar al que avui coneixem com AENA. Estem parlant de que la indemnització que havia de pagar el responsable era multi multi millonaria ( només els avions valien 25 mil millons de pesetes cadascú)i ell havia defensar l'actuació del controlador, un pobre home que ha de viure amb això tota la vida. L'advocat ens va anar desgranant tot el que va ser aquesta desgràcia, videos de l'informe semanal, declaracions, i al final com va acabar tot, com van poder demostrar que el responsable era l'avió de KLM, que tenia un pilot que estava considerat tota una eminència al seu país. Finalment es va poder demostrar mitjançant les grabacions que el pilot no va fer cas al controlador i va començar el despegue sense estar la pista lliure, col.lisionant amb l'altre Boeing. Llavors es pot dir que ell en la seva defensa va guayar.
Va ser una clase absolutament magistral.
Pero al final de la clase jo estava fent els meus càlculs i vaig pensar, aquest senyor com a molt té uns 60 anys i d'això fa 34...ostia! pero si estava recent sortit de la universitat!!. Llavors li vaig preguntar si quan li van encarregar un tema així amb la edat que tenia no li va tremolar tot. Ell em va dir que això era la seva passió i que mai s'ho va plantejar com un "marrón" sino com un regal o una oportunitat.. Vaja crack. Això si que es saber portar la pressió, gent feta d'una altra pasta.
Fins i tot una companya que venia amb mi em va dir " Es la persona més important que he conegut mai" XDDD

En definitiva, he tingut nombrosos professors a la meva vida, molts a la universitat, i crec que mai ningú m'havia impresionat tant..

http://es.wikipedia.org/wiki/Accidente_de_Los_Rodeos

2 comentaris:

  1. el 27 de març sempre serà recordada com una data magistral, independentment del que passi...

    ResponElimina
  2. Doncs mira que el 29 d'Agost......, sobretot la del any 1949.

    ResponElimina