Traductor

dimarts, 10 d’abril del 2012

Reflexions des del cotxe

L'altre dia anava tranquilament amb el cotxe per davant de l'Estació de França amb la intenció d'anar cap a la Barceloneta.

Anava pel carril més a l'esquerra i a l'arribar a pla de palau vaig veure que no podia girar a l'esquerra i que hauria de tirar a la rotonda cap de Colón. Cap problema, anava la mar de bé de temps.

De cop, un audi comença a cambiar de carril desde la meva dreta i passa tan a prop que he de frenar en sec per no tenir un fregament. Jo, entenc que lógicament, li donc un cop de claxón pq potser no m'ha vist. Però aquí comença lo fort, accelerem el dos progresivament i de cop es para en sec!!! Jo torno a frenar en sec quedant-me a pocs centimetres de tocar-lo. I el tiu treu la mà per la ventanilla i em dedica un bonic gest amb el dit del mig.

Jo em quedo alucinat. Seguim una estona i a l'arribar a la rotonda de colón li foto una pitada de despedida mentres ell repeteix el gest.

Em cago en ell i en la seva familia que poca culpa té. Era un home de 50 i llargs amb un bon cotxe. Pero penso ..." i si no arribo a frenar?" . Ell, frenant en sec m'ha provocat amb una maniobra molt agresiva, pero donem per fet que jo no reacciono i l'encalço per darrera per aquesta provocació. Això m'hagués suposat que mhauria de pagar una reparació...però ell que hagués esperat que jo fés una vegada tinguessim l'accident?? Jo no soc agressiu però no m'imagino baixant del cotxe i dient-li "Bon dia! Perdoni per haver-l'hi donat per darrera. Fem un parte?"

La veritat és que va anar de poc. Ho parlava amb els amics i crec que la majoria ens guiem per les nostres reaccions conforme el que l'altre persona ens transmet.
Per exemple, si ell canvia de carril, li toco el claxón i ell em fa el gest de la mà pero ensenyant tots els dits i no un :s'ha acabat, disculpat, ensurt i no pasa res. No hi hauria ni entrada al blog.
Però el fet que ell a sobre de que s'ha equivocat, em provoqui i m'ataqui gestualment i buscant un accident, és una prova més de la imbecibilitat humana i sobre tot quan un agafa el cotxe.

Suposo que desde el cotxe la gent és molt valenta. Ja m'agradaria veure'l a paisos com Brasil, on la gent no utilitza mai el claxón perquè no saps si l'altre conductor va armat, o al nord de Mèxic, on les mafies "juguen" a provocar a l'altre conductor per tal de que es reboti i apallisar-lo.

En fi, que m'he emprenyat.

1 comentari: